Etiketter

, ,

It’s holographic Friday over at Skimmerskuggan and I’m, as most Fridays, participating.

So what about Color Club Revvolution?

Wow what a formula, it actually covered very good after just one coat, but since I’m a two coater girl it’s what I have. Dries well not as good as some other holos but not too bad. Revvolution is a black/charcoal grey scattered holo. The holo is not very obvious but in the right sunlight or artificial light it’s very pretty. I was lucky and manage to get pictures when the sun showed it’s pretty face, for right now it’s raining again in Karlskrona. I bought my bottle on E-bay from Beautyzone 2007, a good seller that I’ve bought from before. Had my products within a week and that’s good since it was shipped overseas.

Enjoy the pics

Det är äntligen holofredag hos Skimmerskuggan och jag är med även denna fredagen.

Vad kan jag säga om Color Club Revvolution?

Wow vilken formula, det täcker jättebra efter bara ett lager, men eftersom jag alltid lackar 2 lager, kanske främst av gammal vana så är det två lager på bilderna. Torkar helt ok, finns holos som torkar bättre, men det torkar tillräckligt snabbt. Revvolution är ett svart/kolgrått holografiskt lack med spridda regnbågar. Effekten är inte supertydlig om man inte är i rätt ljus, abtingen i solen eller under rätt sorts lampor. Men då är det mycket vackert, det är snyggt i skuggan också. Jag hade tur och lyckades ta mina bilder i solljus just nu regnar det åter igen i Karlskrona. Jag köpte min flaska från Beautyzone2007 på E-bay, en bra säljare som jag har handlat av även tidigare. Hade paketet inom en vecka efter att jag hade betalt vilket är bra eftersom det skickas från Staterna.

Njut av bilderna.

Detta bildspel kräver JavaScript.