Etiketter

, , , ,

Sunday morning and I have a busy day ahead, won’t be painting nails but windows, not as much fun, well back to nails and polish. When Erin a.k.a Nostalic Nail Lacquer reopen her store last time I managed to land a few lovelies among those was Jem.
Det är söndag morgon och jag har en fullspäckad dag framför mig, av fönstermålning och renovering, inte lika roligt som naglar tyvärr.. När Erin a.k.a Nostalic Nail Lacquer öppnade upp sin webshop nu senast lyckades jag köpa några underbara lack och ett av dem är Jem.

Jem is filled with different glitters, tiny pinks, small hex in fuchsia and matte white medium hex and bar glitter, It’s really stunning but I thought it would be a little bit overwhelming by it self, at least if I tried to make it opaque on it self, And I didn’t fell like a layering. So I did a gradient with the glitter on my bare nail,  well basecoat of course and I decided to try my tiny bottle of pro-white work wonders that one.
Jem innehåller lite olika typer av glitter, små rosa, sexkantiga i mörkrosa matt vita hexagoner och strängglitter. Det är ett verkligt vackert lack, men jag misstänkte att det skulle bli lite väl häftigt att använda för sig själv och jag kände inte för en layering. Så jag gjorde en gradient på naken nagel. Ja baslack har jag såklart och så testade jag min lilla flaska med ProWhite och den håller vad den lovar.

I really enjoy the finished result think it’s pretty and sparkly but not to much. What do you think?
Jag gillar verkligen resultat, det är vackert och glittrigt men inte för mycket, vad tycker ni?

Detta bildspel kräver JavaScript.