Etiketter

,

Sorry I’ve been M.I.A but I’m back for good I hope. 2 weeks ago we got notice that 230 people might be laid off at my company and of them it’s 100 that works at my office. We don’t know yet who will loose their jobs and if there will be as much as 230 that leaves all together. On top of this we have done a major reorganization and from one day to the other I had a new boss and will work with a new team. hopefully with the same kind of tasks but no one knows for sure until the end of the summer. So because of this my blogging has suffered, and my nails to.

But today I will change that. For the moment I’m at home taking care of my daughter, nothing serious just a summercold, but she’s astmatic when she has a cold so she has to take it easy.

Today it’s time for a Zoya polish, namely Kimber. I don’t own that many Zoyas yet only 6 and I’m not sure it’s my favorite brand of polish, wasn’t to fond of the formula in this one, it was watery and runny and got under my cuticles. But it’s still a very pretty polish, and it’s pink I do love my pinks, I think I will start to participate in pink wednesday with this post. Check out On wednesday we wear pink for more info about pink wednesday

Enough babbeling from me, enjoy the pics instead. Unfortunatelly my pics went towards more red than it actually is. Think it’s 3 coats, but it might be 4.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Förlåt mig för att jag har varit frånvarande från bloggen. För två veckor sedan blev vi varslade om uppsägning, på hela bolaget kan så många som 230 personer få gå och bara på mitt kontor så är det 100. Vi vet inte om det verkligen blir så många eller för delen vilka det blir, först efter sommaren kommer vi få mer information om detta. Förutom varsel så blev det en enorm omorganisation, från den ena dagen till den andra så fick jag ny chef och nytt team. Förhoppningsvis med samma eller liknande arbetsuppgifter som idag, men även det vet vi först efter sommaren. Det blir nog bra så länge jag får behålla jobbet. Men bloggen har blivit lidande och även mina naglar, när lusten inte infinner sig så försöker jag vara en bra mamma istället.

Idag blir det dock ändring på detta, just idag är jag hemma och vabbar min dotter som är förkyld och har förkylningsastma, det är vila som gäller för henne.

Idag så visar jag upp Zoya Kimber, jag äger inte så många Zoyas, bara 6 och jag är inte säker på att det är mitt favoritmärke, de jag har är ganska rinniga i formulan och letar sig in under nagelbanden, Men Kimber är fortfarande ett mycket vackert lack och rosa, jag älskar ju rosa, tror det är dags för mig att börja delta i Pink Wednesday, kika in på On wednesday we wear pink för att få veta mer om ”Rosa Onsdag”

Så nog med babbel från mig, titta på bilderna istället, tyvärr slog det röda igenom i mina bilder, det är mer rosa i verkligheten. om jag minns rätt är detta 3 lager, kan vara 4 också.

