Etiketter

, , , , , ,

Hemma i vardagen igen, ja inte var vi borts så länge och det är ju tisdag, men bloggandet har fått stå åt sidan. Mina naglar började repa sig men en del av dem är så mjuka och sköra så de går av hela tiden så fortfarande korta stumpar men jag biter ihop, inget återfall till akrylen ännu, men det är svårt att hålla sig.  Mycket shopping blev det inte i Köpenhamn, men mest för att jag inte hittade något som jag ville ha, brukar alltid hitta skor när jag är där men inte denna gången. Nagellack hittade jag däremot fem flaskor gosh + två stycken till söta Lela tyckte hon var värd en liten present. det blev 3 Sephora lack och 2 Wet’nWild. Hade hololack på när vi åkte i fredags och har bilder, men valde umgänge med maken framför bloggen.

Idag fick jag ett härligt brev med 3 lack jag beställt från Harlowe & Co nämligen 2 st Laylas Ultra Violet och Ocean Rush och mitt första Nubar lack Reclaim

At home in everyday life again, yeah, we were not gone for so long and it’s Tuesday, but blogging got put aside. My nails has begun to recover, but some of them are so soft and brittle so they break all the time so still short stumps but I clenching, no relapse of acrylic yet, but it’s hard to stay away. Didn’t have any luck with shopping in Copenhagen, mostly because I didn’t find what I wanted, usually always find shoes when I’m there but not this time. Nail polish I found however, five bottles gosh + two for lovely Lela thought she was worth a little gift, 3 Sephora polish and 2 Wet’nWild. Had a holographic on when we went last Friday and I have pictures, but decided to spend time with my husband in front of blogging.

Today I received a lovely letter with 3 polishes I ordered from Harlowe & Co. namely 2 x Laylas Ultraviolet and Ocean Rush and my first Nubar polish Reclaim

 

Valde att testa Ultra Violet idag och tusan var det var svårarbetat. Det är jag nte förvånad över efter att ha läst vad andra bloggare skriver om dem, kan inte förklara hur man ska lacka men jag fick lacka 4 lager för att få det täckande, bilder kommer dock senare i ett eget holoinlägg

Tested Ultraviolet today and damn was it was difficult to work with. I wasn’t surprised after reading what other bloggers write about them, can’t explain how to do it in the right way but I had to have 4 coats to get cover and nice surface, pictures, however, later in a separate post.

