Trots att jag inte blivit taggad av någon tänker jag svara på dessa 11 frågor, framförallt för att det är kul och på uppmaning av både MrsData lackar naglarna och Claws in colors men många andra bloggare har också svarat.

though I wasn’t tagged I read this at both MrsData lackar naglana and Claws in colors and several others and will answer them also jus cause it’s fun

  • Vad är din go-to nagelprodukt? Jag klarar mig inte utan min Seche Vite, precis som så många andra nagelnördar. Det jag inte heller klarar mig utan är bra nagelfilar och just nu mitt akrylkit, mina naturliga naglar är helt förstörda och jag har inte ro att låte de växa ut, gör det på semestern istället                                                                                                            
  • Your go-to nailprodukt? I can’t be without my Seche Vite, as many other polishnerds, good nailfiles and for the moment my acrylics, my natural nail are for the moment completely waist and I don’t have the patience to leave them alone, will do that on my holiday instead  
  • Vad ger dig mest självförtroende? Positiv feedback från omgivningen, en klapp på axeln från de som ser vad jag gör på jobbet. Trevliga kommentarer om mina naglar, oftast vilken häftig färg. Sen känner jag mig stark när jag själv tycker att sminket blev bra, att håret ligger som det ska och att klädvalen blev bra. Det är ytliga saker och jag kan ärligt säga att jag bryr mig inte nämnvärt vad andra tycker om min klädstil, men när jag själv tycker det ser bra ut känner jag mig lite extra boostad
  • What gives you the most self confidence? Positvie feedback from my surroundings, a pat on my shoulder from collegues at work who appreciate my efforts. Nice remarks about the colors on my nails, often Cool color. But I also feel strong when I feel good about my appearance, that the make was good, the hair are behaving and the outfit are good, I know these are shallow things but I can honestly say that I don’t care what other people think about how I look but when I think I look good It’s an internal boost.                                                                                 
  • Varför bloggar just du? Jag har börjat blogga ett otal gånger om mig och mitt liv, gick inte bra dog efter 2 inlägg typ och sedan kände jag att jag inte ville vara fullt så personlig. När jag fick upp ögonen för alla vackra lack som finns och började samla själv och läsa andras fina bloggar kände jag mig inspirerad och att jag vill också skriva och visa upp för andra nördar.
  • Why do You Blog? I’ve started to blog several times and failed to do it on a regular base, in that time I used my blog as a diary and I felt it was to personal. When I got my eyes open for all the gorgeus polishes that’s out there and started collecting I also started reading other “nail”blogs and felt really inspired and felt that I also wanted to write about it and share my experiences with fellow addicts.
  • Om du försover dig, vad är det första och enda du slänger på dig i sminkväg? Tur nog försover jag mig ytterst sällan, sedan jag blev mamma så vaknar jag alltid innan 06:30 oavsett dag och hur sent jag varit uppe. Sen har jag tur att ha 5 min promenadväg till jobbet, en make som tar barnen till skolan och dagis + flextid så det stressar sällan. Till jobbet går jag dock aldrig omejkad, om jag bara får ta en sak så blir det mineralpuder så jag ser någorlunda levande ut.
  • If you oversleep, what is the first and only thing you put on makeup wise? Lucky for me I barely ever oversleep, since the kids where born I normally always wakes up before 6:30 regardless of day in the week or how late I was up the night before, then I’m lucky to only have a 5-minute walk to work and a husband that almost always take the children to school and daycare and it helps to be able to flex my hours so I have the time to put on my makeup, it’s a big part of my waking up produre in the mornings. To work I never go without make up, I feel naked without, but if I have to chose just one thing it’s mineralpowder, so I atleast look alive.
  • Om du verkligen unnar dig något, vad är det första du tänker på? Ett nytt vackert holografiskt nagellack och ett riktigt gott glas vin, de kommer på jämn första plats. Lackar naglarna och dricker ett första glas och sedan sätter jag mig med en riktigt bra deckare och dricker ett andra.
  • If you would treat yourself to something really special, what’s the first thing that pops up in your mind? A brand new beautiful holographic polish and a nice glas of wine, It’s a nice combination. I polish my nails sipping on a glas of wine and after that sitting in a comfy chair reading a great book, still sipping a great wine
  • Favoritmärke? (Tolka den som du vill) Den här är svår, just nu är jag inne på Indielack från många olika små firmor, hittar de flesta på Etsy Favorit brand? (interpret as you wish) This is a hard one, for the moment I’m very into indiebrands, most of the I find on Etsy
  • Vilken är den dyraste skönhetsprodukten du äger?  Det är nog mitt China Glaze DV8 som jag köpte för mer än 300 kr på ebay(inkl frakt)
  • Your most expensive beautyprodukt? Must be my China Glaze DV 8 that I bought for more then SEK 300 at ebay
  • Vilken är den billigaste? Nagellack igen, måste vara E.L.F lacken som kostar 17 kr st, eller KleanColor de är ju också mycket billiga
  • The cheapest one? Nailpolish, must be my E.L.Fs only SEK 17 or perhaps Kleancolor they really cheap also
  • Du ska äta middag med dina kompisar, är det viktigt med smink då? Oja, middag med kompisarna innebär oftast utgång och då är jag inte osminkad. Gärna mycket färg och mycket markerade ögon samt megalånga fransar (rätt sorts mascara)
  • You’re supposed to go to dinner with your friends, is it important with make up? Oh yes it is, dinner with my friends is equal with a night downtown and I would never go without a full makeup. Lost of colors and smudge eyes with megalashes (right kind of mascara)
  • Någon helig hudvårdsrutin du inte kunde leva utan? Jag måste alltid smörja in både ansikte och kropp med bra krämer annars blir jag torr som fnöske så fukt fukt fukt och noga rengöring. Till ansiktet så använder jag Emma S ageless serie och den kan jag inte vara utan.
  • Do you have any routin regarding your skin that you could’nt live without? I always has to moisturize both face and body with good creams and lotions otherwise I would be dry as dry wood so moisture, moisture moisture and a good cleanser. For my face I’m using Emma S Ageless serie and I can’t be without it.
  • Pest eller kolera, samma färg på naglarna för alltid eller samma frisyr resten av livet? Sparar till långt igen just nu så det får bli samma frisyr hur hemskt skulle det inte se ut om jag bara hade en och samma färg på naglarna resten av livet, jag skulle ju dö av tristess. Att lacka naglarna i mitt lilla källarskyffe är ju min terapi
  • What could you survive with, same color of polish or the same hairdo for the rest of your life? I’m saving my hair for the moment to get it back to long so easily the sam hairdo. How awful would it look if I had the same shade of varnish for the rest of my living days, I would go to a premature death due to bordom. To polish my nails in a new color whilst sitting in my small basementroom is my therapy

 

