Etiketter

Idag har jag varit på shoppingrunda med dottern, bara det resulterar i önskan om spa vistelse, och än har hon inte fyllt fyra, lär inte bli enklare att välja framåt. Själv unnade mig några HM lack, gick på nyöppnade Nilson, men de enda skor som var ett par Jenny skor var ett par Replay i knallig orange satin och hög träklack, riktigt snygga, och inte bekväma nog för ett pris över 1000 lappen, så det blev inga skor för mig. Väl hemma var det dags för nagelfix, mina naglar var under all kritik och behövdes verkligen göras om. Den här gången valde jag den snabba vägen och satte tippar.

Sen var det dags för att lacka mina nya snygga naglar och valet föll på Sheer Red från Kleancolor ett genomskinligt rött lack trodde jag, och det är det i flaskan, jag gissade att det skulle bli rödorange på naglarna(gjorde ingen swatch innan) men döm om min förvåning. Det är rosa…. eftersom jag älskar allt rosa så är det ju för mig helt perfekt. Det här kommer att bli en sån sommarfavorit hos mig. På bilderna är det 2 lager, vilket ger lagon täckning, bara ett blev lite flammigt, vågar inte gissa på hur många som krävs för att det ska bli opakt, 10? Till skillnad mot många andra KC lack så torkar det är urfort, seche vite behövs ej annat för att höja glansen något.

Today I’ve been on shopping spree with mydaughter, with the result of a desire for a spa stay, and still she’s not even 4 yet…. and knowing both her and myself chosing won’t be easier… I bought myself some H&M lacquers, and went to newly opened Nilson Shoes , but the only shoes that were a couple of shoes meant for me, were a pair of replays in orange satin and high woodenheal, really smart, but not comfortable enough for a price more than 1000 SEK, so no shoes for me.

Back home it was time for new nails, my nails were awful, and really needed to be redone. This time I chose the fast way and used tips.
When it was time to paint my new beautiful nails I pickes Sheer Red from Kleancolor a translucent red paipolish, I thought, and it is so in the bottle, I guessed that it would be red-orange on my nails, but gosh what a surprise. They came out pink …. I love everything pink so for me it’s perfect. This will be one of those summer favorite of mine. Two layers, providing enough coverage, only one was a little blotchy, dare not guess at how many are required for it to become opaque, 10? Unlike many other KC polishes it dries fast, Seche Vite is not necessary exept to reciev the highgloss.

