Etiketter

,

Förlåt mig för min frånvaro, men jobbet har krävt mycket denna veckan och då får hobbys stryka på foten, familjen har ju rätt till den mesta tiden utanför jobbet inte sant. Det är dock fredag och jag vill leva upp till Kerstins motto, holofredag! Idag visar jag upp ett indielack som jag köpt på etsy, kika in där om ni inte gjort det tidigare! Det här är MArtian Salad från Pretty & Polished. Martian Sallad är ett grönt holografiskt lack, regnbågarna är linjära men kräver direkt solljus eller stark innebelysning för att komma till sin rätt. Har dock inte sett så många hololack i den här gröna tonen så jag gillar det. Som vanlgit med indielack, min uppfattning, så är det hög kvalitet på formulan och det torkar bra. Två lager över seche vite base cote inte helt opakt men tillräckligt. Enda felet är väl att det är en fem ml flaska, i vet hur det är mycket viill ha mer.

titta och njut, jag gillar det :)

Forgive me for my absence, but my job has required a lot this week and hobbies are not a priority, the family are allowed to take my time of work. But since it’s friday I have to honour Kerstin. Today I will show you an indie polish that I bought on etsy, look in there if you haven’t done it before! This is Martian Salad from Pretty & Polished. Martian Salad is a green holographic lacquer, rainbows are linear but require direct sunlight or bright interior light to come into its own. Have not seen that many holographic polishes in this shade of green before and I like it. As usual with indie lacquer, at least mu perception, it’s high quality of the formula and it dries fast. Two coats of Seche Vite base coat, is not completely opaque, but enough. The only trouble is that is it a 5 ml bottle, need larger bottles :)


watch and enjoy, I like it :)

