Etiketter

, ,

Dottern och jag lackade om naglarna idag. hennes är i 5 olika färger och mina är bruna. Idag testade jag ett lack från e.l.f som heter chocolate. Täcker på 2 lager och har bra formula och pensel, torkar något matt men är ett chokladbrunt krämlack får mig inte att hjula av lycka, men det är vad det utger sig för

Me and my daughter repolished our nails, hers in five different bright colors and mine in brown. Tried e.l.f Chocolate, a nice creme with god brush and formula opaque after 2 layers, dries a little bit matte. It doesn’t make me wanna do cartwheels but, it doesn’t claim to be anything else but a chocolate brown creme.

Bestämde mig sedan för att testa mitt nya matta lack från Essie, matte about you. Det står på pappersförpackningen att man ska måla ett tunt lager, gör det, ett flödigt lager får det att börja krackelera

Then I decided to try my new matte polish from Essie, Matte about you, At the box it says apply a thin layer, do so, a thick layer makes it starts to crack.

Efter detta ville jag piffa till dem lite och lade MNY 124A över tipparna, ett brunt lack med guld och bronze skimmer, över detta Seche Vite för att få det högblankt

After this I wanted to fix them up a little bit more and applied MNY 124A on the tips. It’s a brown polish with shimmer of gold and bronze

