Etiketter

Igår kväll så somnade alla utom jag tidigt, härligt med lite tid för mig själv. Mina naglar som jag just nu bygger med akryl började att se väl trista ut så det var dags att göra om akrylen. Förra gången jag gjorde det från scratch så satte jag tippar men inte denna gången. Igår bestämde jag mig för att inte bara använda den klara akrylen utan att jag även ska bygga tippen med den vita akrylen. Jag har skaffat mallar som är återvinningsbara vilket var mycket enklare att arbeta med för att få en bra form på nageln.  Valde att göra naglarna något kortare än normalt, de växer ju ut och vill jag ha dem längre kan jag alltid skulptera dem längre. Tidigare när jag har skulpterat hela nageln har jag alltid fått dem väldigt tjocka, men igår kväll så lyckade jag riktigt bra med tjockleken. Jag håller på att kämpa med mina egna naglar. För att jag ska kunna ha dem så långa som jag önskar så måste jag ha en förstärkning på dem annars håller det inte, och jag har normalt tjocka och hårda naglar, men av någon anledning så lyckas jag vid en viss längd alltid få ett jack på en eller flera naglar precis i kanten när nageln släpper från nagelbädden. Just nu orkar mina naglar inget alls då jag själv har förstört dem och slipat ned nagelbädden för mycket när jag lagt tippar. Fördel med att jag skulpterar hela nageln, nagelbädden får vila, Nåja själv göra själv ha. Så här blev det i alla fall, övning ger färdighet, så några gånger till måste jag allt öva:)

Last night everyone except me fell asleep early, great with a little time for myself. My nails that I’m currently builds with acrylic began look dull so it was time to redo the acrylic. Last time I did it from scratch I did use tips, but not this time. Yesterday I decided to not only use the clear acrylic but that I should build the tip with the white acrylic. I have templates that are recyclable, which was much easier to work with. I did chose to do my nails a little bit shorter than usual, they grows out and I if want them longer, I can always sculpt them. Previously when I have sculpted the entire nail, I have always manage to make them very thick, but last night I was quit successful and manage to make them thinner, I am really pleased with the thickness. I’m fighting a fore the moment loosing game with my nails. For me to keep them as long as I wish, I have to strengthen them otherwise they will break. I usually have thick and hard nails, but for some reason the nail always manage at a given length always get a jack on the one or more nails in the right edge of the nail when the release from the nail bed. Right now I’m waiting for the nails to grow a little bit, since I have destroyed them, I sanded down the nail bed too much when I added tips. Since I’ve choosen to sculpt the entire nail, the nail bed rest, Well I did it to myself….  practice makes perfect, so a little bit more of practice for me :)

