Etiketter

Ny dag nytt lack, att sätta mig i köket och lacka om naglarna är min nedvarvning på kvällen när barnen har somnat, kikar lite på webbtv och målar på. Igår kväll var det dags för mig att prova Stargazer 309. Ett omåttligt vackert (i mitt tycke) lack i fuschia med glassfleckes. lätt att lacka med och helt ok torktid, två till tre lager beroende på person, jag har 3 det blev en lite djupare färg med det tredje lagret även om det var opakt efter två. Då hade jag dock sech Vites basecoat som är ganska täckande i sig.

Note to self, använd handkräm och nagelbandsolja innan foton tages!

New day, new lacquer. For me changing nailpolish is sort of therapy, it’s my way of winding down when the kids are asleep. Last night it was time for Stargazer 309, a gorgeus fuschiacolored polish with lots of glassfleckes in. easy to put on and good coverage, opaque after two coats. I put on a third and the color deepened a bit. I had Seche Vite basecoat under and that helped a bit since that isn’t transparent.

Note to self : use handcreme and cuticle oil before taking pictures!

