Etiketter

Nä, det är inte fredag jag vet utan lördag men kär är jag, dels i maken, men oh så förtjust jag blev i resultatet av Zoya Faye, vägen dit är en helt annan diskussion.

Well, I know it’s not friday it’s saturday, but still I think I’m in love, apart from the hubby, in the result of Zoya Faye, the way to the result I’m not to fond of though

Lacket är en underbar kombination av rosa och guld, perfekt Jenny Lack, tills vi kommer till torktiden, trots att jag la på seche vite så vill det inte torka, vet inte om det beror på Zoya eller om det beror på Seche Vite Base Coat, men 10 min efter jag lade på topcoat så förstörde jag lacket på högerhanden, reparerat numera dock. 2 lager räcker men låt det få gott om torktid! Vackert om få, men maken sa så här :” det är väl inte en av mina favoriter”, då utmanade jag honom at plocka fram sitt favoritlack bland de (155?) som finns just nu…. Jag älskar rosa men det måste ju inte han göra, mitt liv skulle bli enklare om han gjorde det, men motstånd ger kanske bättre resultat, och då pratar jag inte naglar utan inredning osv….

The polish gives me the perfect combination of the right pink and gold, perfekt Jenny Polish, but and it’s a big one, drying time, despite Seche Vite it will not dry fast. I do not know if it is because of the Zoya is that way (my first try) or if it’s my basecoat (seche Vite ridge filler) But 10 minutes after Seche Vite I completely ruined my mani and had to redo it on my right hand. Two coats of Zoya Faye it’s enough for VLN but do let it dry in between layers!

Jag är kär i slutresultatet iaf!

No mather what, I’m still in love with the finish!

Glöm inte bort att det är ”nailartsunday” imorgon!

Don’t forget nailartsunday tomorrow!

