Etiketter

,

För ett par veckor sedan surfade jag in på asos och hittade där Models Own lack, just då hade de bara Golden Green ur Beetlejuice serien men ville testa märket först innan jag köper på mig alltför många lack. Asos kan jag rekommendera de har nämligen FRI frakt även internationellt. Helt ok leveranstid också, mitt paket levererades med airmail och låg i brevlådan.

Tillbaka till nagellacken. Golden Green är ett grön/guld färgat metallic? lack. Golden Green uppfattar jag inte som duokromt vare sig på naglar eller i flaskan. Jag blev dock väldigt förtjust i lacket. Lätt att måla på täckte på två lager, då hade jag dock ett baslack åt det vitare hållet under som hjälpte till lite grann. Det täcker på ett lager men då kan det vara lite flammigt och man ser VNL när jag håller upp handen mot ljuset. Torkade helt ok, men jag använder ju alltid seche vite och det hjälper till ordentligt.

Jag inser att jag gillar lack med guld i grön och guld, rosa och guld osv….detta blev iaf en favorit och jag kan slå vad om att Lela som har bloggen Lelack skulle gilla detta lacket skarpt hon älskar fina gröna nagellack.

På dessa inte helt skarpa bilderna återges färgen korrekt mot naglar och flaska, åtminstone på min skärm ska väl tilläggas.

Models Own Beetlejuice collection and this is Golden Green, a gorgeus golden green color. Its not a duochrome and its not a foil, somewhere between metallic and heavy shimmer, still gorgeus though. This is two layers with seche vit on top. It takes to layers to make it cover vnl, with seche vite it dries in no time at all. Bought this at asos, great site with loads of good stuff, best of all is free delivery all over!

