Etiketter

, , , ,

Köpte för en tid sedan ett litet kit för att kunna stämpla tryck på mina naglar. Fick dock inte till det ordentligt då jag var osäker på hur jag skulle göra. Nu har jag fått in lite av tekniken. Jag har använt ett speciallack från konad just för stämpling, nått är det med formulan som gör att det blir opakt, lite plastigt och torkar ursnabbt, man penslar på lite nagellack få utvalt motiv, jag använde platta m24 och ett kinesiskt? tecken,

skrapar bort överflöd och trycker ner stämpelverktyget mot mönsret, färgen släpper från plattan och går nu att trycka fast på nageln istället. från att jag skrapat bort överflödet till att jag trycker ner verktyget lärde jag mig igår att det gäller att vara snabb, annars torkar konadlacket för mycket och släpper inte från plattan. Jag ska testa att göra stämpling med normala lack också, har sett på många bloggar att det ska gå utmärkt, det gäller väl bara att hitta lack med rätt konsistens och trycka dit verktyget i rätt tid.

 

Inte perfekt men så får det vara. gör säkert ny manikyr senare ikväll eftersom jag ska städa, diska och tvätta hela dagen idag.

