Etiketter

,

Ja, det låter som ett nyårslöfte jag vet, men det är ett gammalt gammalt löfte, inte just att det ska ske 2012 men att jag ska komma i form. Jag vill komma i form av många anledningar, bland annat börjar jag bli lite fluffig i kanterna och inte riktigt trivs med att vara fullt å mjuk som jag är nu. Det som står på vågen spelar ingen roll utan det är själva känslan och måtten som jag ska göra något åt. Att jag börjar närma mig medelåldern… 40 närmar sig med stormsteg har helt klart satt sina spår, 2 graviditeter med hög viktuppgång, ämnesomsättningen är inte som den en gång var utan har helt klart saktat ner. Och någon gång måste jag ju börja för att kroppen ska hålla resten av livet.

Jag har bestämt mig för att haka på något som kallas för fitnessfighten, dels en tävling men framförallt support med träningsprogram och kostråd. Vi får se hur det går, Jag kickstartar i 30 dagar och sedan ska detta underhållas.

Imorse tränade jag för första gången, skulle gjort det redan i söndags och igår men annat kom ivägen. Det ska det inte få göra i fortsättningen, kommer jag inte iväg till gymmet så ska jag köra hemma! Tänker köra ett kort pss hemma nr väl ungarna kommit i säng och efter det mer naglar så klart.

