Etiketter

På lunchen satt vi och pratade om vd vi önskade oss till julklapp. Vi är ju mammor allihopa så vårt fokus är ju förstås våra barn, flera ger inte julklapp till sin partner. Vi jobbar så vi kan ju köpa det vi vill ha när vi behöver det, med en brasklapp för vad det kostar förstås. Jag började fundera på vad jag själv önskar mig i julklapp och det är inte lätt, och nej jag kommer inte önska mig fred på jorden och snälla barn. Det första är ouppnåligt och barnen är som de är precis som jag personligheter som kan ha en dåliig dag.

Nej jag önskar mig lyxiga skönhetsprdukter, inte så förvnande med tanke på att jag älskar sånt. Ofta så köpr jag produkter som ligger i mellanprisklass, jag har inte råd att köpa en kräm för 800 kr… Likadant med smink och nagellack, jag vill ha bra saker men mycket och då får man hitta billiga juveler, E.L.F är ju en hit ur det perspektivet.

Något som jag dock vill ha som ag tycker är dyrt, men ack så omskrivet är ett lack från Chanel som heter Peridot, väldigt dyrt, närmare 300 kr och så omskrivet att jag bara måste testa det. De swatches jag har sett visar på ett väldigt läckert lack. Går i blått grönt och guld är multikromt och byter färg beroende på ljuset faller.

Sen så önskar jag mig nya krämer, har faktiskt fastnat för EmmaS som finns för ett helt ok pris på Åhlens. Fick en goodiebag av min söta svägerska Jennie som jobbar hos Emma, och fastnade helt klart. När duschtvål och kräm börjar sina här hemma är det jag som går och köper EmmaS pink grapefruit

