Varit tyst en tid från min sida, mest på grund av nytt jobb som tar tid, men naglarna har blivit lackade och fotade ändå.

Blir nog några inlägg denna veckan. Har inte gjort så mycket nailart men däremot lite layering och sånt :)

Först ut blir dock det jag har på naglarna just nu, måste dock försöka att lära mig att fota efter jag har städat nagelbanden osv. Är inte helt nöjd med mina naglar dock just nu. Testade att skulptera dem i akryl utan tippar men det gör jag nog inte om, de blev väl tjocka och svåra att fila ner till en vettig tjocklek, nåja snart har väl mina egna naglar vuxit ut så jag bara behöver förstärka dem för att de ska hålla.

Jag köpte ett orange cremelack från Kicks egen kollektion innan Halloween då jag hade tänkt att göra lite rolig nailart, det blev dock inte av, men kände för att testa det på hela nageln. Late Sunset heter färgen och täcker ok efter två lager men det krävs nog tre för att bli riktigt bra, lång torktid tyckte jag, men det kan bero på att jag alltid annars använder Seche Vite. Ikväll ska jag fortsätta och göra den färgglada nailart jag planerade igår men inte hann med.

